A gumiabroncs folyamata alatt a kerekek kiegyensúlyozását érthetjük. A megfelelő állapot, ha a kerekek súlypontja, az az a centruma középre kerül és gördülékenyen, rázkódás mentesen tud forogni. A folyamán bevonatos cink és vas keréksúlyok felhelyezésével a lehető legminimálisabbra csökkentjük a kerekek forgás közben történő rázkódását. Tehát, a gumi centrírozás a kerekek kiegyensúlyozását biztosítja. A megfelelő állapot, ha a kerekek súlypontja középre kerül és egyszerűen, rázkódás nélkül forog. Gumiszerviz Budapest, gumiszerviz árak kedvezően!
A gumiabroncs az amely biztosítja a gépjármű kapcsolatát az utunkkal, éppen emiatt a gumiabroncsok állapota nagy mértékben befolyásolja a biztonságunkat is. A törvény által meghatározott profilmélység az 1.6 mm, viszont 2 mm alatt a gumiabroncsok már egyre kevésbé képesek megfelelően és biztonságosan ellátni a feladatukat. A megfelelő profilméret nyári gumi esetében legalább 3 mm, téli gumi esetében pedig legalább 4 mm. Kopott gumiabroncsokkal, legfőképpen egy vizes úton hatalmas eséllyel megnő a féktávolság és károsodik az autó irányíthatósága.
A használat folyamán bekövetkezhető külső behatások, ütések megváltoztathatják a gumiabroncs és a keréktárcsa tömegeloszlását, ezeknek a megelőzése érdekében ajánlott legalább évenként elvégezni a folyamatát egy gumiszerviz területén. Egy nem kiegyensúlyozott gumiabroncs egy bizonyos sebesség felett a jármű rázkódását fogja eredményezni. És ez viszont az abroncsok idő előtti és szabálytalan kopását, valamint a gépjármű felfüggesztésének kopását is okozhatja idő előtt. Az abroncsok felszerelése során, továbbá egy esetleges gumijavítás folyamatát követő visszahelyezés során meg szükséges győződni azok megfelelő folyamatáról, azaz a gumiabroncsok kiegyensúlyozottságáról!
A probléma bemutatására egy mosógép centrifugájának példáját szokták említeni. Képzeljünk csak el egy félig megpakolt mosógépet a centrifugázás folyamata során, látszani fog, hogy a félig bepakolt gép sokkal lényegesebben rázkódik, mint egy telepakolt, hiszen a benne lévő súly nem egyenletesen helyezkedik el. Szintén ez a jelenség zajlik le az abroncsok esetében is, hiszen a nem kiegyensúlyozott kerekek folyamatos vibrációnak teszi ki az egész kerékfelfüggesztést, amely az idő múlásával komoly károsodásokat eredményezhet majd.
Tehát a kerék centrírozás lényegességét leginkább annak hiányán keresztül lehet megtapasztalni, amikor is az az abroncs kerékre kerül, és nem megfelelő a kiegyensúlyozottságuk, hiszen ekkor kettő tökéletlen egység fog alkotni egy szerelvényt, ezáltal pedig annak az esélye, hogy a szerelvény sugárirányú és oldalirányú középpontjának súlyeloszlása tökéletes, gyakorlatilag lehetetlenné válik.